Frakt - Levering

Det er gratis frakt på alle sykkelprodukter for 799,- eller mer. Det er gratis frakt på alle sykkelmerker. Normalt har du varene i postkassa/postkontor 2-3 dager fra vi har mottatt din bestilling. Sykkelmerker sendes som vanlig brevpost.
 
Tilsvarer ordrebeløpet 799 kroner eller mer, vil "Gratis frakt" bli tilgjengelig som et valg i kassa.
Kjøper du bare sykkelmerker vil valget "Gratis frakt - Sykkelmerker brevpost" bli tilgjengelig som et valg i kassa.
Det vil stå at "Få mer for pengene; handle for (Beløp) mer så får du gratis frakt", men det gjelder ikke for sykkelmerker. Velg "Gratis frakt - Sykkelmerker brevpost".
 

Servicepakke - Hentes hos posten
Vår vanligste fraktmetode som dekker hele landet. Pakken blir da utlevert fra nærmeste postkontor/ post i butikk. Når en pakke har kommet til postkontoret får du tilsendt en hentelapp. Hvis du ikke henter pakken i løpet av 7 dager får du en ny påminnelse i posten. Dersom du ikke henter pakken innen 14 dager blir pakken sendt i retur til oss.

På døren Posten (17-21)
Hvis du velger "På døren Posten (17-21)" får du pakken utlevert av et postbud mellom 17-21 (mandag-fredag). Hvis du har valgt å betale med oppkrav må du betale med kort ettersom postbudene ikke tar kontanter. Tilbudet er tilgjengelig i de største byene og tettstedene. Se www.posten.no for mer informasjon. Hvis du ikke er hjemme når postbudet kommer blir pakken levert til nærmeste postkontor. Du vil deretter få en melding i postkassen.

Bedriftsp. dagtid Posten
Bedriftsp. dagtid Posten er landets beste tilbud for transport fra bedrift til bedrift. Hvis bestillingen blir sendt fra oss skal pakken være hos deg dagen etter innen kl. 16.00 (mandag-fredag). Befinner du deg utenfor kjerneområdet for bedriftspakke dør-dør kan Posten bruke 1-2 dager ekstra. Se www.posten.no for mer informasjon.

Bedriftspakke Ekspress over natten
Ønsker du rask levering enten du er privat- eller bedriftskunde er dette valget for deg. Bedriftspakke Ekspress er et landsdekkende tilbud som garanterer at din pakke/brev er fremme hos mottaker påfølgende dag(i de fleste områder). Ordre med ekspress som fraktmetode må komme inn før klokken 14:00 for at vi skal kunne sende de samme dag.

Kunder på Svalbard
Vi gjør oppmerksom på at vi kun leverer i Norge og at vi ikke leverer til Svalbard.
 
Betaling

bikestuff tilbyr deg tre ulike betalingsalternativ; kortbetaling, fakturabetaling og faktura delbetaling. 

KORTBETALING
Du kan betale med Visa og Mastercard/Eurocard på bikestuff.no. Din korttransaksjon sendes kryptert gjennom KLARNA, som er vår leverandør av kortbetalingsløsning. Dette gjør at du trygt kan betale uten å være redd for at din kortinformasjon skal komme på avveie. Ved betaling med kort angis kortnummer, kortets gyldighetstid, CVC-kode samt for visse kort også 3D Secure-kode. 

Kortnummer lagres ikke av bikestuff.no etter gjennomført transaksjon. Det totale beløpet for din bestilling belastes direkte på din konto. Om vi er utsolgt for en eller flere varer vil beløpet bli refundert av Klarna.

Kortbetalinger som feiler
Følgende kan være årsak om du ikke får betalt med kort i nettbutikken:
Du har ikke fullført signering med 3-D Secure.

Dette kan skyldes:

  • Du har ikke Java installert. Signering med 3-D Secure vil for de fleste kunder innebære bruk av Java. Dersom du ikke har Java installert, vil du møte en hvit side. Her kan du laste ned Java: http://java.com/en/download/index.jsp
     
  • Du handler fra et device som ikke støtter Java. Da de fleste Visa/Mastercard krever signering med 3-D Secure som igjen krever Java, vil det ikke være mulig for deg å utføre handel dersom du sitter på f eks iPad/iPhone, da disse ikke søtter Java. BankID har på vegne av de norske bankene utviklet en APP som skal løse dette som hver bruker må laste ned på sin telefon eller nettbrett.
     

BETALING MED FAKTURA
Vi tilbyr Klarna faktura i samarbeid med Klarna. Betalingsfristen er 14 dager. Hvis du velger å betale med faktura påløper det ingen ekstra kostander om du ikke ønsker å forlenge betalingsfristen ut over 14 dager. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.

Når du velger å betale med Klarna faktura må du oppgi ditt personnummer. Det blir brukt for å hente din folkeregistrerte adresse. Varene kan ikke sendes til en annen adresse. Dette er for å forhindre svindel. Hvis du ikke aksepterer adressen som hentes opp må du betale med kort. Vi lagrer ikke personnummeret i våre systemer.

Faktura sendes deg på e-post når vi sender ut varene. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente.

Ved å velge Klarna faktura får du

  • Trygghet til å handle uten å oppgi din kredittkortinformasjon
  • Mulighet til å handle gjennom å bare oppgi ditt personnummer
  • Mulighet til å se varen før du betaler
  • Handle enkelt, trygt og raskt på nettet


DELBETALING MED FAKTURA
Vi tilbyr Klarna Konto i samarbeid med Klarna som gir deg mulighet til å dele opp betalingen. Er det første gang du gjør et kjøp med Klarna Konto vil du få tilsendt en kontoavtale som du fyller ut og sender tilbake til Klarna for å godkjenne vilkårene for delbetaling. Når du har signert og returnert kontoavtalen vil Klarna sende ut en kontofaktura runt den 20. - 22. påfølgende måned med forfallsdato rundt den 3. - 6. måneden deretter.

Klikk her for å lese mer om Klarna Konto.

Klarna kan kontaktes på telefon 21 01 89 91.